Publikationshinweis: „The Social, Political, and Ideological Semiotics of Comics and Cartoons“

„The Social, Political, and Ideological Semiotics of Comics and Cartoons“, eine Spezialausgabe (7:2) von PUNCTUM: International Journal for Semiotics, wurde soeben als Open Access fertiggestellt. Sie enthält acht Beiträge und wurde von den ComFor Mitgliedern Lukas R.A. Wilde und Stephan Packard herausgegeben, von denen auch die Einführung stammt. Folgende spannende Einträge sind in dem Band zu finden:

  • Stephan Packard, Lukas R.A. Wilde: „What More Can Semiotics do for Comics? Looking at Their Social, Political, and Ideological Significations“
  • Chiara Polli: „Isotopy as a Tool for the Analysis of Comics in Translation: The Italian ‘Rip-Off’ of Gilbert Shelton’s Freak Brothers“
  • Nicholas Wirtz: „The Repeatable Hand and the Mediated Self in Mira Jacob’s Good Talk
    Adam Whybray: „Objectifying Visual Language in Autobiographical Comics“
  • Caitlin Casiello: „Drawing Sex: Pages, Bodies, and Sighs in Japanese Eromanga“
  • Martin Foret: „Signs of Disintegration: Subversive Visual Expressions of Processes of Social Transformation and Ideological Clashes in a Czech Graphic Novel Series about Political History“
  • Roula Kitsiou, Maria Papadopoulou: „Mapping Europe’s Attitudes Towards Refugees in Political Cartoons through CMT and CMA“
  • Eirini Papadaki: „The Synergy of Animation and Tourism Industry: Myths and Ideologies in Mickey Mouse’s Traveling Adventure“